تبلیغات
::آخرالزمان و مهدويت:: ::آخرالزمان و مهدويت:::: آخرالزمان و مهدويت ::
حدیث روز 
 

مدیریت وبلاگ
 صفحه  نخست

 پیام
به مدير سايت

 

  تبديل به صفحه ي خانگي

 

 اضافه کردن به علاقه منديها

 

خبرنامه
خبرنامه

برای دریافت خبرنامه نام و ایمیل خود را بنویسید

نام :
ایمیل :
مشترک غیرمشترک
 
 

مطالب وبلاگ
آخرین مطالب

كلمه آخرالزمان به بخشى از زمان گفته مى‏شود كه نسبت‏به كل زمان اين دنيا بخش پايانى و نهايى آن محسوب مى‏شود. به عبارت ديگر ادوار زمانى به دو بخش تقسيم مى‏شود كه به بخش دوم آن آخرالزمان گفته مى‏شود و آغاز اين بخش دوم ظهور حضرت رسول اعظم اسلام (ص) است كه مطلع آن بعثت آن حضرت است 

     

 

 نیمه شعبان:. ای عاشقان عید بر شما مبارک .: به امید ظهور   

http://i14.tinypic.com/4voz7nb.jpg
خورشید نیمه شعبان

سلام بر مهدى(ع)، خورشید جان‏ها و امید انسان‏ها. مهدى(ع)، یادگار پیامبران، خلاصه ابراهیم، عصاره محمد، احیا و زنده‏كننده سنت‏هاست. نیمه شعبان، مطلع خورشید فروزان مهدى(ع) در ظلمت تاریخ است. پیروان قائم آل محمد(ع) همچون او اهل قیام و انقلابند.

مهدى(عج)، كعبه مقصود و قبله موعود امت‏هاست.

غیبت كبرا، دوره آزمایش منتظران راستین حضرت مهدى(ع) است.

وقتى نیمه شعبان مى‏رسد، گلواژه‏هاى «انتظار»، «ظهور»، «فرج»، «حكومت جهانى»، «قسط و عدل»، «دیدار» و «مهدى» مى‏شكفد.

نیمه شعبان، عید منتظران وراثت زمین براى مستضعفان و شكست سلطه‏هاى جبّاران است. نیمه شعبان، افروختن چراغ شوق در دل شیعیان و امید بخشیدن به محرومان است.


https://www.sharemation.com/spricho0/Calendar/Mahdi.jpg

خورشید نیمه شعبان

آخرین وصى پیامبر خدا(ص)، دوازدهمین امام شیعه و چهاردهمین معصوم از خاندان رسالت، حضرت مهدى(ع) در سپیده دم نیمه شعبان سال 255 هجرى در شهر سامرا دیده به جهان گشود. با تولد او انتظار تحقق مژده‏اى كه پیامبر خدا(ص) و امامان(ع) از دو قرن پیشتر داده بودند سر آمد و گام او زمین را بركت بخشید.

نام آن حضرت، نام پیامبر(ص) و كنیه او كنیه رسول خداست. (محمد، ابوالقاسم) توصیه شده است كه در عصر غیبت، از او به نامش یاد نشود، بلكه با القاب متعددى كه دارد، مثل مهدى، منتظر، حجت، صاحب امر، صاحب الزمان، بقیة‏اللّه‏، قائم، خلف صالح و ... نام برده شود.

پدرش امام عسگرى(ع) و مادرش نرجس است كه نام اصلى وى ملیكه، دختر یشوعا فرزند قیصر روم بود. وجود آن امام، مشخصات وى، مژده ظهورش، ویژگى اصحابش و چگونگى حكومتش، در روایات بسیار آمده است و طبق روایات عقیده به او مخصوص به شیعه نیست، بلكه روایات بسیار در كتاب‏هاى اهل سنت نیز درباره او نقل شده است.

زمینه‏هاى غیبت

از آنجا كه حكومت‏هاى ستمگر، طبق وعده روایات، زوال قدرت خود را در حكومت این مولود خجسته مى‏دیدند و مى‏دانستند كه از نسل امام عسگرى(ع) خواهد بود، پیوسته آن حضرت را زیر نظر داشتند، امام یازدهم نیز تولد این فرزند را از مردم كتمان مى‏كرد تا دستگاه خلافت به وجود او پى نبرد.

البته در همان دوران كودكى، براى آنكه شیعیان نسبت به پیشواى خود و امام بعدى بى‏خبر و حیران نباشند، امام زمان(ع) توسط پدر ارجمندش به برخى اصحاب خالص و مطمئن نشان داده مى‏شد، تا حجت خدا را بشناسند و بعدا دچار گمراهى نشوند.

امام زمان(ع) پنج ساله بود كه پدرش امام عسگرى(ع) به شهادت رسید. حضرت بر جنازه مطهر پدر نماز خواند و چون مأموران از وجود او با خبر شدند، در تعقیب او به منزل امام هجوم آوردند. ولى حضرت در یكى از سرداب‏هاى خانه از چشم‏ها ناپدید شد و هر چه گشتند، او را نیافتند. بدین‏گونه رابطه آشكار مردم با حضرت مهدى(ع) قطع شد و دوران غیبت فرارسید.

غیبت صغرى و كبرى

امام عصر(ع) از آن زمان تا سال 329 هجرى، به مدت 69 سال (كه دوره غیبت صغرى نامیده مى‏شود) از طریق چهار نماینده خاص، با مردم رابطه داشت و نامه‏ها، نیازهاو سؤال‏هاى آنان از طریق این نوّاب خاص به حضرت مى‏رسید و پاسخ آن دریافت مى‏شد، به نامه‏هاى آن حضرت «توقیعات» گفته مى‏شد.

نایب‏هاى ویژه او كه در چهار نسل پیاپى واسطه میان امام و امت بودند، عبارتند از عثمان بن‏سعید، محمد بن‏عثمان، حسین بن‏روح و على بن‏محمد سیمُرى.

با مرگ چهارمین سفیر خاص امام در سال 329 دوران غیبت كبرى آغاز شد كه تاكنون ادامه دارد و جانشینان حضرت، فقهاى عادل و واجد شرایط در هر زمان‏اند.

حضرت مهدى(ع) هم‏اكنون از دیده‏ها پنهان است و ما در عصر غیبت بسر مى‏بریم و از دیدن جمالش محرومیم.

البته در این دوازده قرنى كه از عمر آن حضرت مى‏گذرد، اشخاص متعددى به خاطر صلاحیت و تقوا و عمل صالح، توفیق دیدار او را داشته‏اند.

شوق دیدار او در همه دل‏ها وجود دارد و شیعیان، در انتظار پایان دوره غیبت و فرارسیدن «عصر ظهور»ند، تا به یارى او بشتابند. امام عصر(ع) هم‏اكنون زنده است و از آنچه در جهان و میان مسلمانان مى‏گذرد با خبر است، هر چند دیده نمى‏شود و كسى از جاى او و زمان ظهورش آگاه نیست. دیدار چهره او به سختى میسر است، آن هم براى انسان‏هاى صالح و پاك، در صورتى كه حضرت مهدى(ع) صلاح بداند.

عصر حضور

عمر طولانى او از معجزات الهى است و تاكنون بیش از یازده قرن از میلاد او مى‏گذرد. وقتى ظهور كند، در چهره و نیروى یك مرد چهل ساله خواهد بود.

در عصر غیبت، جهان از وجود او بهره مى‏برد، آن‏سان كه از خورشید پشت ابر بهره‏مند مى‏شود. او حجت خدا در عصر غیبت است و هرگز زمین خالى از حجت نخواهد بود.

ظهور او شرایطى دارد كه وقتى فراهم باشد و خداوند اذن دهد، آن حضرت در روز جمعه‏اى در مكه و كنار خانه خدا ظهور مى‏كند و تعداد 313 نفر از یاران خاص او از سراسر جهان به سرعت خود را به او مى‏رسانند و با او بیعت مى‏كنند و قیام جهانى او آغاز مى‏شود.

امام زمان(ع) ذخیره الهى براى گسترش قسط و عدالت در سراسر جهان است. وقتى آن حضرت ظهور كند، امنیت، عدالت، رونق اقتصادى، وفور نعمت‏هاى الهى در زمین، صلح و صفا و برادرى و مساوات در سطح جهان برقرار خواهد شد.

نصرت الهى پشتیبان اوست و جهان مسخر فرمان او مى‏گردد. به دست او و با یارى پروردگار، «حكومت واحد جهانى» تشكیل مى‏شود و قانون خدا و احكام خدا به نحو كامل در همه جاى گیتى اجرا و حاكم خواهد گشت و قدرت‏هاى ستم نابود خواهد شد.

عقیده به مهدویت و وجود یك نجات‏بخش در پایان عمر جهان، نه تنها در اسلام، بلكه در ادیان آسمانى دیگر هم مطرح است و همه فرقه‏ها به نحوى به یك «موعود» و منجى عقیده دارند و در انتظار یك مصلح جهانى بسر مى‏برند. همین عقیده سبب شده كه در طول تاریخ بارها از سوى دروغگویانى ادعاى مهدویت یا واسطه بودن بین امام و و مردم اظهار شود و از این راه، فرقه‏هاى انحرافى و مسلك‏هاى ساختگى پدید آید. فرقه بهائیت و قادیانى‏گرى دو نمونه از این گروههاى منحرف است.

براى زمان ظهور حضرت، نشانه‏هایى در روایات بیان شده كه به «علائم ظهور» مشهور است و بروز آن نشانه‏ها، نشانه نزدیكى عصر ظهور است. فراگیرى ظلم و جور در سطح جهان، پیدایش جنگ‏ها و فتنه‏ها و آشوب‏هاى ویرانگر، ناامنى در همه جا، رواج فساد و گناه در جوامع، گرانى و نابسامانى اوضاع اقتصادى و برخى حادثه‏هاى شگفت و بى‏سابقه از آن جمله است.

حكومت مهدوى

وقتى امام زمان(ع) ظهور كند، از مكه به سوى مدینه، سپس به سوى عراق و كوفه حركت مى‏كند. عیساى مسیح از آسمان فرود آمده، به او اقتدا مى‏كند و خداوند زمینه‏هاى قدرت و حاكمیت او را بر جهان فراهم مى‏آورد و با یارى و نصرت ویژه، امدادش مى‏كند. آن حضرت، دولت كریمه و الهى براساس قسط و عدل تشكیل مى‏دهد.

مركز حكومتش كوفه خواهد بود. اما سپاه او سراسر جهان را فتح خواهد كرد. در شام و فلسطین و مناطق دیگر، نبردهاى خونینى بین یاران او و پیروان طاغوت‏ها پیش خواهد آمد. سرانجام، پیروزى نهایى از آن اوست.

زمین گنجینه‏هاى خود را براى امام آشكار مى‏سازد. امنیت همه جا حاكم مى‏شود، ویرانى‏ها آباد و ستمگران نابود و مؤمنان عزیز مى‏شوند. آن حضرت چند سال (هفت یا هفتاد سال) حكومت جهانى خواهد داشت، سپس به شهادت مى‏رسد و حكومت عدل او با بازگشت دوباره امامان معصوم ادامه مى‏یابد.

سپس عمر جهان به پایان رسیده، مقدمات قیامت فراهم مى‏گردد. در عصر غیبت، شیعیان وظیفه دارند كه با «انتظار فرج»، زمینه‏ساز حكومت جهانى او شوند و از پیشگاه خدا، آمدن او را طلب كنند.

انتظار فرج كه از برترین عبادت‏ها به شمار آمده، همراه با اصلاح خود و جامعه و مبارزه با ستم و فساد و فراهم ساختن شرایط متناسب با «دولت كریمه» امام زمان(ع) است.

و ... منتظر «مصلح»، باید خودش هم «صالح» باشد و در «اصلاح» مفاسد بكوشد.




 

 نظر شما  درباره اين مقاله | عمومی , آخرالزمان , [لينک مطلب]



الف- این وبلاگ به صورت خصوصی اداره می شود وهیچ گونه وابستگی به سازمان یا نهادی ندارد.
ب-کلیه احادیث مندرج در وبلاگ از کتب و سایت های معتبر استخراج شده اند
ج- وجود مطالبی در وبلاگ، به معنای تائید صحت و یا عدم صحت آن مطالب نمی باشد.
د- نقل مطالب از وبلاگ به غیر از مطالب عمومی با یا بدون ذکر منبع آزاد است
.

Copyright  2009 by Onvan. All rights reserved

سخن روز

منع وقت گذاری نسبت به ظهور امام زمان

در روایاتی كه از امامان شیعه رسیده است از هر گونه تعیین وقت ظهور مهدی نهی شده است و به آنان نسبت دروغگویی داده شده است. از زمان ظهور فقط خداوند متعال خبر دارد و كسانی كه به این كار مبادرت كنند هلاك خواهند شد.

از آن جمله ابی بصیر گوید: از امام صادق درباره قائم سئوال كردم جواب داد: وقت گزاران دروغ گفته اند، ما خاندانی هستیم كه وقت گذار نیستیم.

 

دعا و نیایش

اللهم كن لوليك

عظم البلاء

اللهم عرفنى نفسك

صلوات بر امام زمان عليه السلام

الهم ارزقنا توفيق الطاعه

دعا تعقيب نماز صبح

دعاى صبح امام زمان

صلوات ابوالحسن ضراب اصفهانى

الهم انا نشكو اليك



اخبار مهدویت
 

آمار وبلاگ

کل بازدید:
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :

 

 

ماه شب چهارده

 آخرین ستاره شب

آخرین منجی

علائم ظهورحضرت مهدی(عج)

غول رسانه ای

فقط خدا

جبهه فرهنگی ضد صهیونیزم

آغازی بر یک پایان

آیین اسلام

کانون شیفتگان  بوشهر

کوثر

گل نرجس

اخبار  آخرالزمان

از محضر استاد تا به خدا

الکتریکال استیودنت

ماه تابان من

مجمع فرهنگی علمدار

محبان

امام مهدی (عج)

انتظار سرخ

بارالها عطر گل

محبان مهدی (عج)

 مردی از سرزمین آفتاب

مسجد مقدس جمکران

بوی پیراهن یوسف

بوی خوش ظهور

بوی ظهور

مسیحیت یهودی

مناظرات ما و یک مسیحی

منتظر

بیا مهدی شب هجران

تا انتهای حضور

تا ظهور

منتظر مهدی (عج)

منتظران مهدی موعود

منتظرین

تویی که نمی شناختمت

جمکران نت

چشم انتظار

منجی

موعود سیاسی

مهدویت و علائم ظهور

چشم انتظاران مهدی (عج)

چند قدم تا وصال یار

حریم یاس

 مهدی فاطمه

مهدی فاطمه سلام

 نسیم ظهور

دانشجویان منتظر امام زمان

در انتظار ظهور آقام

در محضر لاهوتیان

نقد و بررسی مسیحیت

 ترویج فرهنگ  مهدویت

وصال نور

درد دل های منتظر

دریچه‌ای به سوی ملكوت

دلتنگ انتظار

هیام

یا ابا صالح المهدی ادرکنی

یا حجت ابن الحسن العسکری

دین در جهان امروز

راه یافته

روزنامه اینترنتی عصر ظهور

یا حق

یا مهدی ادرکنی

یاران امام مهدی (عج)

ریحانه النبی سلام الله علیها

سلام علی آل یاسین

سینما و صهیونیزم

یاس زهرا(س)

یاس نامه

یاور مهدی (عج)

شقایق های منتظرت

صفحات انتظار

صهیون پژوه

یک دنیا پدر

یوسف زهرا (1)

یوسف زهرا (2)

طاووس بهشت

عاشق مهدی (عج)

عاقبت آن سوار می آید

یوسف یاس

آخرالزمان و مهدویت

تبیان

عدالت خواه امروز عدالت گر فردا

عروج خدایی

عصر موعود
 پاسخگویی